Nordic Rustic vintage chic per una bella casa di campagna in Svezia

 

Buon pomeriggio…

Nordic Rustic Chic per la ristrutturazione di questa bella casa di campagna svedese, conservando i particolari d’epoca…

 

vilket väder vi har.. jag tror inte ens de blir någon vinter i år! Har ni någon "check/bucketlist" för året? Tänkte dela med mig av årets "bucketlist" men känner jag mig själv lär den växa till det dubbla ♡ ✱tapetsera sovrummet ✱sätta igen trapphus & bygga vardagsrum 2 ✱bygga om stallet ✱bygga stentrapp i trädgården ✱stängsla hagar ✱fortsätta bygga barnens lekstuga ✱rida in Cash ✱bygga inbyggt skrivbord på Hugos rum ✱leka och busa sjukt mycket med barnen ✱utvecklas på jobbet ✱äta bättre & träna lite (om inte ovanstående innebär träning) ✱fortsätta älska min man Utvärdering - låter precis som mig

 

 

När morgonljuset börjar kika in genom fönstren  En soffa överfylld med kuddar är något av de bästa som finns!

 

 

Livingroom ~ Underbart med ljusinsläpp & tur att all smuts inte syns på alla bilder... Dessvärre är det just vad den gör här hemma när solen tittar in ☀️ Fönsterputsning står högt prioriterat just nu!

 

 

Åå vad jag min nya matta

 

 

Tänkte börja denna härliga dag med att skriva lite om mina tankar & idéer kring hemmet. De där med tapeter & färger... ständig konflikt med mig själv i ämnet men märker snabbt att blått, grått & naturtoner är mina färger! Gillar när det är ljust & fräscht samtidigt som det ska vara en balans av värme & hemtrevnad och då krävs kulörer & kontraster. Jag tycker man kan blanda flera färger i samma rum även om jag då gärna håller mig till dova sotade toner, de smälter ihop på ett snyggt sätt! Det bästa tipset jag kan ge är att träna ditt öga genom att våga pröva, blir det inte bra eller du tröttnar ~ börja om! Får ibland meddelade från er där ni undrar om ert hem & vad jag tycker, jag hjälper gärna till med mina tankar & älskar verkligen ert engagemang ♡ Lycka till!

 

 

En titt från hallen till köket. #sekelskifteshus #renovering #inredning #kök #hall #kitchen #tavla #lantligt #lantliv #romantiskt #vitt

 

 

En händelserik helg väntar, föredrar en helg med planer & att ha saker att längta till. Skrev för ett tag sedan att det hänt lite roliga saker i mitt liv.. tänkte försöka lägga upp en bild & inlägg om detta imorgon. Bjuder på en bild till av köket, dom vackra mässing knopparna kommer från @allabeslag, dom har verkligen alla beslag man kan tänka sig. Önskar er en fortsatt mysig fredag ♡

 

 

Köket är en så viktig del i huset, längtar till dagen då vi förverkligar våra köksdrömmar ♡ Önskar er en fin lördag kväll!

 

 

God morgon fina vänner! Om ni visste hur glad jag är att ni följer, gillar & kommenterar mina bilder ♡ Höstens sysslor fortsätter, så fantastiskt att ta vara på naturen & dess resurser. Torkat lite av kryddorna som vi hade på borden på vårt bröllop som nu växer i pallkragar. Idag ska vi åka till en nära liggande gård som har massa härliga grönsaker & förhoppningsvis hinna plocka lite trattisar för torkning. Hur tar ni vara på höstens resurser?

 

 

Staircase ~ Vårt trappräcke är så vackert  Min blivande mans farfars bror byggde vårt hus & hans räcke är karakteristiskt för de hus han byggt! Underbart att bevara de vackra ♥️ Nu väntas trevligt besök & vidare arbete i hemmet!

 

 

god morgon kära vänner.. idag ska införskaffas lite härliga julblommor ✧

 

 

Trapphus ~ Puuuh vilken dag det varit, tror jag slänger mig på sängen & sover   God natt alla underbara vänner!

 

 

Korridor 〰 Mina vitlutade råspont golv är jag så nöjd med  I nästa rum, i kontoret vet jag inte vad jag ska hitta på.. Vill ha mörkare råspont golv!  En vinnare av den vackra postern från @lemonlous är nu utsedd & den lyckliga blev @angelicaelcar  Stort grattis till vinsten!  Kontakta @lemonlous ♥️

 

 

god morgon! Idag är en sån dag som jag gärna legat kvar i sängen ett tag till.. men de är ju fredag så då känns de genast mycket bättre  Planerna för tapetseringen här i sovrummet fortskrider!

 

 

Även sovrummet fick lite jul, men bara lite ♡ Svårt rum överlag tycker jag men efter prat om att tapetsera om länge hoppas jag det snart blir av.. inte lätt att välja tapet från alla fantastiska tillverkare de finns! Har minst en favorit kollektion från de vanligaste tapettillverkarna! Har dock kollat på tapet från @sandbergandfriends som jag inte har någon av i huset än. Har ni någon favorit därifrån? Kanske en bild?

 

 

Härliga jordtoner i sovrummet

 

god morgon! Fortsatt soffliggande med sjuka barn, blir så rastlös bara..

 

 

Barnrum ~ Lille M:s rum  Det är inte länge man har befogenhet att bestämma hur barnrummet ska se ut. H 4 år sköter sitt själv.. Kan väl acceptera att avsäga mig rätten till att inreda 30 av 300 kvm

 

 

Veranda ~ Hopplösheten som slog oss så många gånger för exakt ett år sedan när vi höll på att bygga vår drömaltan är numera som bortblåst  Dessa kvällar är vad vi kämpat & slitit för, nu ska vi börja slita ordentligt på altanen  Önskar er en fantastisk kväll!

 

 

Vår underbara veranda ♡ som vi höll på innan beslutet blev fattat hur den skulle bli... Dom största frågorna var dess djup & höjd men även takmaterial, viktigaste var att proportionerna skulle bli bra och att verandan skulle bli funktionell! För den som ska göra liknande projekt rekommenderar jag verkligen att ni får det uppritat, för oss fick de bli en dyr & nervös chansning.. dock är vi otroligt nöjda, skulle inte ändra ngt! Djupet på verandan är ca 4,5m & höjden blev mitten på husgrunden, taket stod mellan pannor & bandtäckt som är ett nättare alternativ (rädda att de skulle se för klumpigt ut med pannor). Roligast var att vi blev utsedda till att ha Sveriges snyggaste veranda 2015  Lycka till om ni planerar ett liknande projekt! ♡

 

 

 

Vårt hus utifrån med en trädgård under uppbyggnad.

 

    Tutte le immagini da: http://www.instagram.com/snickargladjen/

 

Un bacio

                                                                                     Anna

Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Hello We are OddThemes, Our name came from the fact that we are UNIQUE. We specialize in designing premium looking fully customizable highly responsive blogger templates. We at OddThemes do carry a philosophy that: Nothing Is Impossible

1 commenti:

  1. Hola Anna, wuau , me súper encanta este hogar, refleja calidez,acogedora, muy romántica, con las paredes empapeladas. Es un encanto de hogar, tiene, a mi modo de ver, todos los ingredientes para ser un remanso de paz. Muchos besitos mi niña 😙😙

    RispondiElimina